digitalmediagroup.nl

E-mail marketing

Wat is e-mail marketing precies? E-mail marketing is het versturen van commerciële e-mail campagnes. Of het nu gaat om een reguliere e-mail nieuwsbrief of om eenmalige e-mail acties. E-mailmarketing is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële boodschappen naar een doelgroep te sturen.


E-mail marketing heeft de volgende voordelen:
  • Het is schaalbaar en dus aan te passen aan uw budget of capaciteit.
  • E-mail marketing is in tegenstelling tot traditionele direct marketing campagnes, direct meetbaar.
  • Snel inzetbaar, van implementatie tot uitrol.
  • Persoonlijk en door toestemming van de ontvanger een meer gewenste vorm van promotie.
  • Door de lage kosten en de hoge response, uiterst eficient.
  • Het testen van de effectiviteit op een klein volume is mogelijk.
Er zijn voor bedrijven belangrijke redenen om e-mail in te zetten: het genereren van directe extra verkopen en het versterken van de naamsbekendheid.

Denk hierbij aan de volgende mogelijkheden:
  • Acties waarbij de lezer d.m.v. een commerciële uiting aangezet wordt om een webpagina te bezoeken
      waar de ontvanger meer informatie kan vinden of een product kan bestellen.
  • Last Minute aanbiedingen voor bijvoorbeeld reizen, concert- of theaterkaarten, hotelovernachtingen of
      entreekaarten voor bijvoorbeeld een pretpark.
  • Kortingscoupons die de ontvanger kan inleveren in een winkel of een speciaal gegenereerde code die voor
      een digital coupon zorgt die de klant kan invullen bij een bestelling.
  • Het onder de aandacht brengen van productintroducties.
  • E-mail enquêtes om een marktonderzoek te doen.
  • Grappige mailings om de beleving van een merk te versterken door het te koppelen aan iets grappigs,
      bijvoorbeeld d.m.v. een filmpje of een spel.
Hierboven staan slechts enkele voorbeelden. Meer weten over uw mogelijkheden en wat wij voor u kunnen doen? Neem contact met ons op en wij vertellen u graag meer, anderen gingen u al voor.